tisdag 25 maj 2010

Luft, kärlek och knäckebröd.

Så detta är tacken för att man skaffar barn och berikar Sveriges befolkning. En ersättning som är lika hårt som ett slag i ansiktet, ett hån! Känner mig just nu riktigt förbannad. Är det inte som småbarnsförälder som man behöver pengar om något? Helt galet sjukt är det. Sitter här och grämer mig över att behöva avboka tiden hos frissan och allt annat "onödigt" bara för att få ihop det. Just nu är jag bara för arg för att ens kunna ringa dit. Får väl stå ut med fågelboet till hår som man just nu har. Jag tror dock, och hoppas, att den uträkningen jag gjort stämmer - att man bara fått ersättning för dessa 2,5 veckor i maj. Men ändå, det räddar ju inte något egentligen då man inte får mer pengar förrens slutet av juni nästa gång. Så ni som gnäller hur lite ni får som heltidsarbetare - ni anar då inte hur bra ni har det! Ni slipper iallafall vända på varenda krona ni äger och har för att få det att gå ihop. Välkommen till den bittra verkligheten antar jag. Luckely så är vi iallafall 2. Vi får väl leva på luft och kärlek eller nått. Och knäckebröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar